"Real me"


Myspace Graphics

Followers

=)

Lilypie First Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Pages

Thursday, August 30, 2012

Unknown Untitled.

Kini, hampir setiap malam, penghujung hari aku ditemani dengan air mata yang laju mencurah membasahi pipi. Sungguh aku cuba menahan tapi aku tidak mampu lagi, kekuatan aku sudah patah, kerana aku tahu kemampuan dan kebolehan aku, aku ini insan yang terlalu amat sensitif dan emosional. Saat dan ketika ini, air mata masih laju meluncur. Hati aku hiba, jiwa aku sayu, namun bicara aku kaku. Mengapa terlalu besar dugaan buat kami? Ya, mungkin terlalu paradoks, tidaklah sebesar mana namun untuk hati perempuan seperti aku, sebuah perubahan drastik seperti itu amat memilukan hati ini sejujurnya. Makin terasa sakit bilamana, semuanya terpaksa aku simpan sendiri, aku telan sendiri kepiluan itu. Tidak punya kekuatan untuk berkongsi dengan orang lain kerana bukan semua orang faham akan perkara yang terjadi.

Ya Allah, andai ini yang terbaik, maka Engkau tabahkanlah hati ini, dan redhakanlah jiwa ini untuk apa yang bakal terjadi. Aku bukan insan yang kuat yang mudah tenang pada kesendirian malam yang sendiri, aku bukan wanita cekal yang sudah resistance pada air mata, aku wanita biasa, yang nangis bila sedih, yang diam kelu bila aku terlalu rindu.

Aku doa kepadaMu Ya Allah, untuk malam malam seterusnya, berilah aku sedikit secebis kekuatan yang berbaki untuk aku bertahan lagi. Masih lama perjalanan itu, sungguh masih lama. Masih lama untuk tiba di masa yang sebetulnya milik aku dan dia. Kau keringkan lah air mata ini, supaya jangan lagi malam seterusnya, deretan air mata laju lagi mencurah di pipi. Aku berdoa dan aku bersujud hanya kepadaMu. 

Tuesday, August 28, 2012

Salam Aidilfitri, Eid Mubarak.

Salam. I guess it's not too late to wish all of you Salam Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin even it is already many many days of Syawal.:). I'm back in Malacca after long holiday, err I know it's only two weeks, but it is considered long enough for MMMC student, since the longest holiday we had before was only a week in Malacca.

Being back to Malacca means a lot of things like:
  • Have to work real hard for P2S1 examination which is around the corner, in 6 months time. 
  • Have to put aside several things that I used to do, like over-shopping ( want to save money for something;p), wasting time, series, excessive sleep.
  • Have to be patient, stop crying over little things, be strong as there should be reduction or NO in night lovely call everyday before I go to sleep before this. :(. No more sweet dream, sleep tight, or mimpi gula. Restriction of few things, hopefully I can manage well of this. Because everytime i think about it, I teared a bit. Even, when I was in the bus this afternoon from Muar back to Malacca, I almost wet my cheeks. :"( Bersabarlah. Good things may wait in front insyaAllah :)
  • Ready to be a Medicine leader in one week time, it's quite tough I guess since Medicine is not a short postings, it accounts for 8 weeks in total. I hope I can manage this well, be a good and trusted leader. :)
  • Instill good qualities in life, because as time passes, it is getting nearer to nearer to the real life of adults, as a good daughter, as a wife, as a doctor helping the society, and if Allah's will, as a mother one fine day. I know some of the qualities I have now, should be cut off, ain't appropriate to be an adult. I will try my best regarding this. ;)
That's all for now,will write back later. Check me out on Tumblr . ;)

Friday, August 3, 2012

Salam Ramdhan

Sekejap je masa berlalu pergi. Pejam celik pejam celik. Dah nak masuk separuh Ramadhan. ;) (Hari ini entri blog dalam bahasa ibunda okay. ;p). Aku rasa satu kelainan untuk Ramadhan kali ini kalau nak dibandingkan dengan Ramadhan sebelum sebelum ni. Seikhlasnya, aku rasa, banyak benda yang aku pelajari, dan banyak benda yang aku sudah boleh dikatakan 'improve' terutama sekali bila berbicara tentang ibadah pada bulan mulia ini. Aku tahu kalau sebelum ini, walaupun nama  sahaja Ramadhan, aku masih lagi bermain- main, tidak menggunakan peluang yang ada untuk semakin dekat kepadaNya. Aku lalai, leka dan alpa sedangkan aku sudah tentu tahu pada bulan ini, Allah s.w.t telah memberkas yang namanya Iblis, yang terus sahaja menghasut kita untuk benda benda yang tak elok. Tapi untuk sebelum sebelum ini, aku rasa sama sahaja kalau bulan Ramadhan ataupun bulan bulan biasa. Maknanya di situ, ada ke tak ada sang iblis, aku masih lagi lalai. Haihhhh, sedih pulak rasa. :(Tetapi kali ini, aku rasa nikmat Ramadhan. Rasa tenang dan best sangat. ;') Terima kasih, Ya Allah.

Seminggu lagi , insyaAllah, aku bakal pulang ke kampung halaman, menandakan cuti semester aku bermula, selama dua minggu lamanya. Dua minggu, sepertinya macam lama la sangat, tapi kalau sudah sampai saat itu, setiap hari pun rasa cepat sahaja berlalu. Tetapi, berakhirnya cuti semester kali ini menandakan bahawa, perjuangan aku akan bermula, bukan bermaksud belum bermula sebelum ini, cumanya, selepas cuti nanti, aku harus berusaha kuat, berjuang habis habisan untuk peperiksaan P2S1, salah satu peperiksaan yang penting sepanjang aku menjadi pelajar perubatan supaya kami dapat memasuki tahun ke lima yang bermaksud tahun terakhir, insyaAllah. Selain usaha yang berterusan, doa dan tawakal jangan dilupa, apa pun tanpa izinNya, semuanya tak akan tercapai. Jadi,

Ya Allah, Engkau yang Maha Mendengar dan Maha Memakbulkan doa hamba hamba- Mu, Kau permudahkanlah urusan kami, tenangkanlah hati kami supaya kami dapat berusaha dengan bersungguh sungguh dan berikanlah kami kejayaan dalam peperiksaan supaya kami dapat menjadi doktor yang berjaya, berbakti kepada agama, bangsa dan negara. Amin. :)

Selepas cuti juga, aku akan ditabalkan sebagai Ketua untuk Medicine Posting. Agak berat tugasnya aku kira, kerana posting selama 8 minggu bukanlah suatu yang mudah.

Bantulah aku Ya Allah, semoga aku dapat menjalankan amanah dengan jayanya dan masih lagi di atas jalanMu. 

Amin. Amin. Amin.

Bukan itu sahaja, selepas cuti juga, aku harus kuatkan hati, tabahkan jiwa dan sentiasa tenang. Semester 8 bermaksud, aku perlu me'restrict'kan certain things, bukan aku sahaja yang harus 'restrict', dia juga. Kerana keadaan tak mengizinkan, betul betul tak mengizinkan. :(. Aku tahu, untuk adaptasi pada perubahan itu, agak sukar untuk aku, dan aku yakin sukar juga bagi dia, tetapi semuanya kerana keadaan, tidak boleh nak ubah. Moga kami akan terus kuat. Moga ini yang terbaik buat kami, Ya Allah. Seperti selalunya yang dikatakan padaku, semangat semangat semangat!! Ambil itu sebagai cabaran, aja aja fighting! (^_^)

Mungkin itu sahaja untuk entri hari ini, sudah penat aku tidur, dan sudah penat aku melayan perasaan berseorangan.

Salam Ramadhan! 

Nothing

Sabar fit! :")

Thursday, August 2, 2012

Mak Abah.:(

Maafkan, Nurul Mak Abah. :( I love u guys so much. Kadang- kadang Nurul terlalu mementingkan diri sendiri, Nurul terlupa yang betapa tinggi harapan kalian pada Nurul. I'm sorry for everything. :")


Wednesday, August 1, 2012

Mungkin selalu sahaja kau aku susahkan...
Terlalu selalu, hingga aku rasa bersalah mencengkam hati..
Aku pernah terfikir, mahu lari jauh- jauh, terbang jauh- jauh dari kamu,
Kerana aku tak perlu menjadi sebab kepala kamu pusing,
Supaya kamu bisa tenang dan tenang tanpa ada gangguan seperti aku,
Pernah juga aku mahu lari, biar sampai ke hujung dunia,
Agar kamu bahagia,
tidak perlu runsing melayan kerenah keanak- anakan ku,
Kamu tahu apa yang buat aku bahagia?
Aku bahagia bila kamu bahagia.
Jadi, untuk itu, biar aku menjauh.
Mungkin, kepala kamu bisa jadi ringan,
Hati kamu bisa tenang..
Jiwa kamu bisa tenteram..




*Menjaga Hati - Yovie and Nuno.

:)

Bismillahirahmanirrahim. :)

ENT!

ENT is so relaxed! Yes, ENT stands for Ear, Nose and Throat. Relax until I don't know what should I do, even I haven't even started studying for the community medicine yet. Haizzz.. Fitri, please don't waste so much time. Next semester is going to come anytime soon, which means that you are really very close to the P2S1 examination. Harus berusaha mulai sekarang. Please! (T__T)

*disappointed with my ownself yang sangat pemalas recently*

Please be istiqamah. Allah s.w.t really likes those who work hard, study hard and pray hard. Remember that please.