Wednesday, July 6, 2011

sabar:)

Kerana aku adalah hamba Allah,
Aku tidak sempurna, aku kadang-kadang terkhilaf,
Hati tak senantiasa mulus,
Sering mencari kesalahan orang lain walhal diri masih lagi tidak sempurna,
Aku tahu mungkin ada masa aku terlupa kerana indahnya dunia,
Mungkin juga aku kalah dengan dugaan yang mahu aku bangkit dan tetap dengan pendirian,
Mungkin juga aku terlalu memberi peluang pada si penggoda anak Adam,
Ya Allah, andai aku lalai, ingatkan aku. 
Andai aku alpa, sedarkan aku. 

p/s: ingatan untuk diri sendiri dan orang lain.
yang terus menerus mahu mencari kesalahan orang lain, sedangkan kita masih leka kita mungkin ada kesalahan yang jauh lebih teruk daripada orang yang kita perkatakan. Biar Tuhan yang membalas andai hati terluka pada perbuatan orang lain. Jangan berdendam, sesungguhnya sabar itu lebih baik. :)

No comments:

Hurt

 Assalamualaikum w.b.t  well, hello. Here I am again. Just recovered from Covid 19 infection Cat 2A about 3 weeks ago. My husband, my parent...