Saturday, February 13, 2010

Sekadar Coretan Biasa~

Ingin ku tegaskan di sini, hasil nukilan kali ini tiada kena mengena yang hidup ataupun yang telah tiada. Mungkin, sedikit kata-kata bakal menimbulkan persoalan yang tidak enak, namun, anggaplah ianya sekadar coretan biasa.:)

Kenapa kau tak pernah faham,
Betapa hati ini terlalu merinduimu,
Betapa mata ini ingin menatap wajahmu,
Betapa bibir ini ingin sekali tersenyum lagi.
Namun, kau tak pernah mengerti
Kau anggap aku hanya berpura-pura
Kau anggap ini hanyalah permainan hati
Dan kau percaya bahawa yang berlaku hanyalah suatu kebetulan
Sampai hati engkau~
Dan lagi, aku dibiarkan kosong.

Mungkin aku sudah terbiasa,
Rembesan air mata ini sudah acap kali menjadi teman malam
Walau ingin sekali aku hindari.
Oh, si kaum Adam,
andai kalian mengerti betapa hati ini rapuh,
Betapa lemahnya aku di dalam
Kenapa harus ujian ini diberikan bertubi-tubi?
Sedang aku cuba menggapai saat indah dahulu

Mungkinkah ada dosa yang tidak aku sedari?
Mungkin juakah ujian ini sekadar untuk mematangkan aku?
Aku juga tidak pasti apakah yang tersirat
Cuma, mohonku Ya Tuhan,
Kau berikanlah kekuatan supaya aku terus bertahan,
Pada duri-duri dugaan yang kian hari kian galak menguji
Kerana aku percaya pada sesuatu,
Ada hikmah atas apa yang terjadi.
Itulah tunjang yang membuat aku kembali tegak berdiri,
Walau kadang-kadang kutahu dan agak pasti,
Jambatan kesabaran itu sudah rapuh ditelan masa.
Wallahualam~

No comments:

Hurt

 Assalamualaikum w.b.t  well, hello. Here I am again. Just recovered from Covid 19 infection Cat 2A about 3 weeks ago. My husband, my parent...