Tuesday, July 14, 2009

Adakalanya..

Adakalanya...
Aku lemah....
berlindung di balik perjalanan hidup...
Berharap adanya sinar yang datang...
Berdoa mendung yang meliputi hari-hariku bakal berlalu....
Namun...aku hanya mampu berdoa...
Pada Dia yang mendengar..Pada Dia yang memahami...

Adakalanya..
Mata salah memandang...
Lidah salah mentafsir....
Telinga salah mendengar...
Itulah hakiki yang pasti...
Yang tetap ada pada aku si insan biasa..
Meniti atas kehidupan dunia yang sementara...
Berbekalkan kekuatan yang bersisa...

Adakalanya...
Aku terlalu menuruti rasa hati...
Mengharap ada belas kasihan yang masih berbaki..
Namun aku dibiarkan sendiri lagi..
Mengumpul kekuatan dan semangat...
Berharap aku akan terus berdiri..
Seperti aku yang dulu...

Ya Tuhan...
Engkau yang maha mendengar..
Tenangkanlah aku...
Kuatkanlah aku..
Untuk terus berpijak di dunia sementara ini..
Untuk terus berjuang dan berjuang..
Tanpa rasa kecewa dan duka...
Ditemani semangat yang terus menyala..
Walau mungkin cahayanya tidak seterang mana...
Aku pasti...Aku yakin...
Aku bakal kuat lagi.

p/s: It is just a simple poem.I did it.I did it by myself.Moga memberi pengajaran.Fighting!^_^

No comments:

Hurt

 Assalamualaikum w.b.t  well, hello. Here I am again. Just recovered from Covid 19 infection Cat 2A about 3 weeks ago. My husband, my parent...