Friday, July 3, 2009

msih tidak bertajuk.=)


Hari ini aku nak jiwang lagi.wahaha..Hujan tengah lebat di luar...Harus ditekankan di sini..Aku betul bukan PENYAJAK.Apa yang keluar dari mulut aku adalah apa yang ada dalam hati aku...:)..sahaja mengisi masa lapang sebelum p mandi...Tengah sejuk...Chill sebentar sebelum mandi...Heee~~Sajak di bawah ini will be a bit jiwang...wahaha...jangan gelak keyh...diulang.Ini antara cara mengisi masa lapang sekarang.:D..lama gila tak bersajak...walaupun dulu aku melayan jugak masa lower form....time form 2, form 3 masa zaman chenta monyet dlu..ekeke..:D..ni saja je terasa nak menyajak sebentar....Have fun~...=).Ohh...lupa nak cakap..Sajak ini tak bertajuk..sebab aku pun tak taw nak letak tajuk apa.Mngkin anda di luar sana ada tajuk yang menarik.:)...kalo ada silalah kongsi.Sekian.




saat itu...

saat mata kita bertentangan...
ada satu rasa yang muncul dalam hati...
masih cuba mencari apa rasa itu...
Namun aku masih lagi bingung....
Kerana aku bukan penyajak setia yang bisa mengeluarkan kata indah...
bukan juga penyair yang mampu mencairkan insan yang mendengar..
Aku hanyalah aku....
Makin dalam aku mencari...
Makin telus aku menggali...
Aku makin dekat dengan jawapan...
Walau aku masih lagi kaku tanpa kata..
Persoalan makin sampai kepada pengakhiran...
Namun ada kisah yang menghalang...
Bukan pada kuasa aku juga kamu...
Kisah remeh yang tetap harus diutamakan
Kita pada dunia yang berbeza meski atas paksi yang sama...
Bukan salah siapa...
Hanyalah kebenaran yang harus kita terima...
Kekuatan menjadi tiang...
Jangan mudah goyah pada goncangan pertama..
Semoga pengalaman mendewasakan..
Kesilapan mematangkan...
Kini harus kita yakin pada takdir...
Moga segalanya akan terjawab...
Dan pengakhiran dengan senyuman...

By,
-fi3ch0c-_-


2 comments:

Pena Mata Bulat said...

hadirku di sini bukan untuk melirikkan kata-kata manis,
bukan juga untuk menawan si jelitawan,
bukan juga untuk menempah nama di persadamu.

hadirku di sini hanya untuk sementara,
untuk menyusun kata-kata,
yang terbit dalam pemikiran seorang insan,
untuk memperlihatkan keindahan kata-katamu itu...

kurang power lar dr lin... tp bez lar apa lin tulis.. lama xbaca blog lin...

fi3lina said...

heee!!
clap3..sedap mal buat..
comel..:)
nnti bole gabung poem nih..lalala..
=D

Hurt

 Assalamualaikum w.b.t  well, hello. Here I am again. Just recovered from Covid 19 infection Cat 2A about 3 weeks ago. My husband, my parent...