Thursday, July 2, 2009

Mimpi Indah.:)

Malam ni...Nak mengarut lagi...
Nak mimpi lagi...Nak berangan lagi...Nak macam-macam....Berangan.Mimpi.Bukan sekadar mimpi.Bukan angan-angan Mat Jenin...Bukan mainan tidur.Ini mimpi betul.Ini mimpi yang dah lama aku simpan.Dari kecik2 dulu.Dari tak reti mengeja sampai dah pandai mengeja.Dah boleh buat ayat sendiri.Dah boleh pulak tambah kata-kata kiasan, simpulan bahasa dan perumpamaan yang nak menyedapkan ayat.Dah pandai macam2 dah.Hmm...Dah kata pun mengarut.Memang mengarut sungguh.Malam ni aku nak jiwang.Yes..Nak jiwang..Bukan nak jiwang "Aku chenta kau." "Aku tak boleh hidup tanpa kau.""Aku sanggup lakukan apa sahaja untuk kau.".Bukan jiwang tu.Err...Mungkin ada jugak jiwang tu.Tapi bukan perkara utama malam ini.:D..Aku bukan nak mencari publisiti.Bukan nak semua orang baca cerita aku.Bukan nak semua orang keep commenting apa sahaja yang aku post.Bukan macam tu.Kalau sapa nak baca silakan.Sapa nak comment pun silakan.Amatlah dialu-alukan.Amatlah ditunggu-tunggu.Sapa nak post as anonymous pun silakan lah yea selagi tak menyentuh sensitiviti masyarakat.Harap paham.-_-..tapi sebolehnya tolonglah bgtahu siapakah anda yang sebenar.Senang.:)..Tak yah secret2...Aku jenis chill.Aku memang chill.Walaupun member2 aku keep saying yang aku ni gabra.Aku ni tak cool.Tapi tak! Aku cool.Betul.Aku cool.lalala~..Baiklah.Berhenti.Berbalik kepada tajuk utama.Mimpi.Mimpi yang aku nak sangat menjadi kenyataan.Mimpi yang kalau jadi kenyataan aku sangatlah bersyukur.Apa yang aku nak? Apa yang aku mimpi? Banyak.Banyak sangat macam orang lain.Tapi dalam merealisasikan mimpi-mimpi aku itu, aku kena berpegang pada banyak perkara.Banyak asas yang akan buat aku still in the right track.Tak mudah melatah andai kata angan-angan itu menjadi yang sebaliknya.Tidak seperti yang aku impikan.Tidak seperti yang aku inginkan.Mimpi yang kadang-kadang aku senyum sendiri bila aku fikir boleh pulak aku termimpi-mimpi sampai macam tu.kelakar pun ada.Lawak-lawak.Bermimpi macam semua itu akan jadi kenyataan.Paling aku pasti:
  • We'll never get what we wish.
  • We'll have to take the risk before the dreams come true.
Begitulah kesimpulannya.Ohh...tambahan...

  • Angan-angan tidak akan menjadi kenyataan tanpa usaha.
Jadi, apa yang aku kena buat? Aku kena berusaha.Aku kena terus "fighting".

FIGHTING.FIGHTING.FIGHTING.

Tapi masih tidak cukup kalau sekadar berusaha tanpa berdoa pada Dia.
Dia yang menentukan andai kata impian kita itu menjadi kenyataan atau tak.
  • Doa dan tawakal.
Tawakal.Selepas didahului dengan usaha.
Itu sahaja untuk malam ini.Pasti anda-anda yang membaca begitu eager skali nak tawu apakah impian a.k.a angan-angan a.k.a mimpi aku tu kan?
Heeee~~
Keep guessing.Keep wondering.
Untuk diceritakan sekarang aku tak mau lagi.Belum punya rasa nak cerita lagi.
Mungkin one day....
Yes one day as what someone pointed out.
ONE DAY.
Wallahualam.
(-_-)

3 comments:

oyop said...

patot la ko label post tu sbagai ngarut..kat nk cite mimpi tuh,x cite pon??ko bg pengajaran je do...hahahaha....adusss..pening akoo...hahahaha

penyu said...

haha. btol3
setuju ngn oyop
da abes bce ttbe blank.
ttbe mcm, "mne mimpinye? xmuncul pun"
hahaha
xpe2
sy tunggu fitri punye next post
wee~

fi3lina said...

*oyop*.haha.kan aku kata.mimpi2 itu akan diceritakn nanti.post2 seterusnya.bukan sekarang.lalala.jadi keep update la.wahaha.-_-
*aiza*Ngeee~~ maaf la andai anda tetiba rasa blank pas bca post sy..ekeke....:p...jgn risau aiza!!! akan sy ceritakan nanti.betul dan pasti.:P...=)..tnggu taw!!(*_*)

Hurt

 Assalamualaikum w.b.t  well, hello. Here I am again. Just recovered from Covid 19 infection Cat 2A about 3 weeks ago. My husband, my parent...