Thursday, March 15, 2012

jum berusaha :)

Salam. Hello, cekelat. Hmm, results aku dah banyak la aku taw. Tapi ada lagi la yang tak dapat. Those results are as followed:

Medicine: 47
Surgery: 48
ONG: 52
Opthalmology: 58
ENT: nil
Community Medicine: nil

Hmm. highlight sikit markah yang teruk tu. :( Haihhh dah la subjects yang penting, leh plak aku failed segala. Apa nak jadi ni fitri. Dah lama kot aku tak failed, camana la boleh pecah record ni. Dulu masa dekat Manipal, sesusah mana pun exam alhamdullilah, lulus jugak la walaupun nyawa nyawa ikan kembung. Tapi kali ni dah dua subjects dah aku 'successfully' failed. :( Sedihhh oo tak tipu.. Bila nak bagitaw kat mak dengan abah tu rasa down sangat, rasa guilty habis, sebab kesian dekat mak dan abah sebab results aku teruk. Salah sendiri la, sebab sapa suruh main2 masak 6th sem, sepatutnya kena la pulun habis kan. takpela, benda dah nak jadi. mungkin ada hikmah di sebalik semua ni. Mungkin Allah nak aku berusaha kuat lagi sebab dah nak jadi doctor betul dah pun, tak leh dah nak main- main. Dah dalam clinical years, life would be a lot more tougher, well said. Tak boleh lah nak bersuka ria, bergelak ketawa macam aku student art ke sastera ke, kena bersungguh sungguh because my profession is totally different. I deal with the people's life. Sanggup ke aku tengok family patient aku sedih bila aku tak dapat nak jadi doctor yang baik kepada patient and treat the patient well? Yelaa.. Kalau ilmu tak cukup, practice pun tak cukup, macamamna nak come out with correct diagnosis and treatment?? Nurul Fitrilina, just sit back and think. Stop playing around. Life will be tougher now and in future. Be serious and matured with professional act. *nasihat untuk diri sendiri ni* :p

Ya Allah, kuatkan lah semangat aku, dia dan semua sahabat-sahabat aku untuk meneruskan perjuangan ini. Semoga perjuangan yang suci ini diberkati hingga ke akhirnya. Amin. =)



No comments:

Hurt

 Assalamualaikum w.b.t  well, hello. Here I am again. Just recovered from Covid 19 infection Cat 2A about 3 weeks ago. My husband, my parent...